Ako sa nespáliť pri výbere kamenárskeho produktu
Vážený zákazník,
predkládám Vám niekoľko naozaj základných rád, ako postupovať pri objednávke pomníkov, náhrobných kameňov, ich častí, príslušenstva alebo opravy.
V remesle platia (u pomníkov dvojnásobne), keď dvaja robia to isté, nie je to to isté. Najväčšej chyby sa zákazník dopúšťa, keď preferuje najnižšiu cenu, miesto aby hľadal dobrého remeselníka.
Musíte si uvedomiť, že pomník Vám má slúžiť niekoľko generácií. Na pomník aj keď nemusí byť drahý je potrebné pozerať ako na nehnuteľnosť. Má dokonca výhody v tom, že nepotrebuje špeciálnu „údržbu“ a ďalšie investície. Vydrží niekoľko generácií a jeho cena časom narastá.
Ak však opracovanie, technologický postup, výber kameňa i samotná montáž sa prevedie zle, ako sa dosť často stáva, môže dôjsť k znehodnoteniu celého diela a s tým spojené ďalšie nemalé investície za opravy, úpravy a rekonštrukcie!
Nechajte si ukázať X rokov staré realizované zákazky firmy, u ktorej si hodláte nechať vyrobiť pomník a tým vyhodnotíte ich prácu, skúsenosti a prax = referencie.
- Všímajte si detaily (leštené hrany, boky, ako lícujú spoje atď.)
- Dôležité je aj estetické hľadisko (zladenie farieb, nápisov, cintorínskych doplnkov …).
- Prípadne sa informujte o serióznosti kamenárskej firmy u bývalých zákazníkov.
Len tak sa vyhnete sklamaniu a ďalších zbytočných investícií! Neodporúčame zákazku spisovať hneď pri prvej schôdzke na cintoríne. Je dobré poznať zázemie kamenára, kde má vybraný kamenár či firma svojou prevádzkáreň, vzorkovú predajňu, dielňu alebo kanceláriu.
Cena pomníka sa odvíja:
- od veľkosti pomníka,
- hrúbky kameňa,
- a hlavne krajina pôvodu použitého materiálu – žula,
- a tiež od cintorínskych doplnkov, nápisov na pomník a dopravy.
Čím ďalej častejšie sú zákazníci lákaní na nízke ceny pomníkov. Väčšinou sa však jedná len o jednotlivé diely ako napríklad iba nápisná doska a podobne aj bez nápisov, montáže, cintorínskych doplnkov, základu, dopravy a atď. A preto sa hlavne zaujímajte o konečnú celkovú cenu!
Čím ďalej častejšie vidíme na cintorínoch firmy, ktoré obchádzajú cintoríny a jednotlivé regióny Slovenskej republiky na základe vydaných letákov, ponúkajú najlacnejšie ceny ale tieto ceny rovnako nedodržia a vždy preceňujú.
Títo „podnikatelia” nemajú žiadne zázemie, nemajú skúsenosti, prax a sú obyčajní PRIEKUPNÍCI na telefón (predajcovia čínskej nekvalitnej produkcie) a ŠUFLIKANTI !!!